Δευτέρα 2 Μαΐου 2011

Φτάνοντας στο τέλος της προσκοπικής μου θητείας

Καλησπέρα πέρα για πέρα, Χρόνια Πολλά, καλό μήνα και καλή εβδομάδα !

Φτάνοντας στο τέλος της προσκοπικής μου θητείας στην Τοπική Εφορεία θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους εσάς που με βοηθήσατε, είτε με συμβουλές και συστάσεις είτε με έργα και αποδείξεις, προκειμένου να ανεβάσουμε ακόμη ένα σκαλί παραπάνω τον τοπικό προσκοπισμό. Επίσης θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας, με ειλικρίνεια, κάποιες τελευταίες σκέψεις.

Στην Τοπική μας Εφορεία είμαι σαν έφορος απο το 1998 και τα 6 τελευταία χρόνια υπήρξα Τοπικός Έφορος, και αυτό έγινε με τη δική σας επιλογή, έγιναν πολλές δράσεις και αρκετές δραστηριότητες με το λιγότερο ανθρώπινο δυναμικό που διαθέταμε αλλά με το περίσσιο ψυχικό απόθεμα που είχαμε. Δεν αμφισβητώ ότι δεν υπήρξαν λάθη ή παραλείψεις από μέρους μου αλλά όπως λέει και η ρήση ”λάθη κάνουν μόνον όσοι εργάζονται”.

Πιστεύω πως πάντα ήμουν παρών στα δύσκολα και σήκωνα ψηλά τα μανίκια της προσκοπικής μου στολής για να βοηθήσω όσους είχαν ανάγκη και ζητούσαν κάτι απο εμένα. Ωστόσο, κάποιοι πιθανώς να στεναχωρέθηκαν από κάποιες επιλογές μου και διαφωνίες που είχα μαζί τους, και θα ήθελα να ζητήσω συγνώμη αλλά δεν μπορούμε όλοι, πάντα να είμαστε ευχαριστημένοι. Επίσης συγνώμη και για τα προβλήματα που δε διορθώθηκαν λόγω της περιφέρειας (χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν έγιναν προσπάθειες από μέρους μου και ό,τι περνούσε από το χέρι μου).

Θέλω να ξέρετε πως όποια απόφαση κι αν πάρθηκε, έγινε πάντα με γνώμονα το γενικό καλό και φυσικά δεν υπήρξε καμία κακή πρόθεση, κάθε άλλο! Οι προθέσεις μου ήταν πάντα για το καλό των συστημάτων, το σωστό προσκοπικό πρόγραμμα, τη στήριξη των βαθμοφόρων, την εξεύρεση εστιών και υλικών, την άνθηση των οικονομικών, τη δημιουργία καλών σχέσεων με την τοπική αυτοδιοίκηση και άλλους φορείς κ.ά. Δυστυχώς, ένας τοπικός έφορος έχει να κάνει περισσότερο με διοικητικές διεκπεραιώσεις και λιγότερο με το προσκοπικό παιχνίδι. Αλλά ακόμη κι αν – φαινομενικά -ήμουν κάποιες φορές έξω από το παιχνίδι ωστόσο θεωρώ ότι δεν υπήρξα ποτέ ένας απλός θεατής αλλά ένας προπονητής που πάσχιζε για το καλό της ομάδας του και αρκετές φορές έκανα ενέργειες χωρίς να τις καταλάβετε/ξέρετε, όχι για να μου πείτε ευχαριστώ η μπράβο, αλλά γιατί αγαπάω πολύ, αυτό που όλοι κάνουμε.

Φυσικά, η παραίτησή μου από την τοπική εφορεία δεν σημαίνει την πλήρη παραίτησή μου από τον προσκοπισμό. Όποιος χρειαστεί τη βοήθειά μου, θα την έχει και θα τρέξω πρόθυμος να του τη δώσω, μετά απο ενα μικρό διάστημα χαλάρωσης.

Κοιτώντας πίσω αυτά τα δημιουργικά χρόνια βλέπω ότι άνθρωποι διαφορετικοί ως προσωπικότητες κατάφεραν να ενωθούν και να συμβαδίσουν πλάι ο ένας στον άλλον προσφέροντας τα μέγιστα στον τοπικό προσκοπισμό. Είμαι σίγουρος ότι ανάλογα με τις δυνατότητες, τις ικανότητες, το χρόνο που όλοι διαθέσαμε, την ανάγκη μας για προσφορά στον κοινωνικό σύνολο καταφέραμε αρκετά πράγματα και νικήσαμε πολλές ανυπέρβλητες δυσκολίες. Κι αυτό το κάναμε όλοι μαζί. Άλλωστε είμαστε ένας κρίκος γερός δυνατός… όπως λέει και ενα αγαπημένο μας προσκοπικό τραγούδι !

Μην ξεχνάτε πως δεν είμαστε επιχείρηση που μετρά το δυναμικό της με νούμερα και στατιστικές αλλά μία εθελοντική οργάνωση που κρίνει τους ανθρώπους της με την καρδιά και την ψυχή τους. Έτσι έκανα κι εγώ. Μπορεί κάποιες επιλογές να μη φάνηκαν «λογικές» αλλά όταν αφήνεις την καρδιά σου να σε οδηγήσει σε αυτές, μπορεί να κάνεις και λάθη. Αλλά όχι από αυτά που δε διορθώνονται.

Γι’ αυτό εύχομαι, ελπίζω και ξέρω ότι ο επόμενος τοπικός έφορος, θα μπορέσει να συνεχίσει το έργο όλων όσων πέρασαν από τον τοπικό προσκοπισμό, ακόμα καλύτερα απο εμένα, με δύναμη και ειλικρίνεια και να τον βελτιώσει ώστε να αναπτυχθεί ένα δυνατό δίκτυο νέων ανθρώπων που νοιάζονται για τους άλλους. Γιατί στην εποχή που ζούμε έχουμε ανάγκη από εθελοντές που σκέφτονται τους άλλους και όχι τον εαυτό τους, που αφιερώνουν από το λιγοστό προσωπικό τους χρόνο σε μία ιδέα, που πιστεύουν ότι μπορεί ο κόσμος μας να γίνει καλύτερος, γιατί κι εμείς δίνουμε τα καλύτερα που διαθέτουμε: χρόνο, γνώση, φιλία, αγάπη. Κι αν αυτά δεν είναι αρκετά δυνατά τότε τι άλλο θα μπορούσε να είναι;

Και πάλι σας ευχαριστώ για τις υπέροχες στιγμές που περάσαμε μαζί και σας εύχομαι να συνεχίσετε με δύναμη και προθυμία τα επόμενα χρόνια!

Δεν υπάρχουν σχόλια: